2022 – Soloudstilling – Galleri 5000 – Odense
Jeg havde en soloudstilling i GALLERI5000 i Odense fra 22/4 til 19/6-2022.
Udstillingen var kurateret af Marianne Holm – i samarbejde med galleriejer Peter Thomsen.
Tusinde tak til Marianne og Peter for en super hyggelig fernisering, en flot kurateret udstilling og ikke mindst et fantastisk samarbejde !!!!!!
Læs mere om min præsentation, udstilling og værker på GALLERI5000
Se alle galleriets værker på @galleri5000 eller på www.galleri5000.dk/værker til slag








2022 – Kunstnernes Påskeudstilling – Kunsthal Aarhus – Aarhus
Jeg har fået skulpturen Momentum og billedet Momentum2 antaget på Kunstnernes Påskeudstilling – her er KP22’s præsentation.


Billedet Momentum2 2021 – Blyant og akryl på rå lærred – 100×80



Skulpturen Momentum og billedet Momentum2 repræsenterer en større værkserie, hvor alle værker er opbygget over variationer af én geometrisk form, nemlig formen på et cykelkædeled. Værkerne viser undersøgelser af potentialer ift. cykelkædeleddets form – helt fra den iboende grundform cirklen og til komplekse formationer af kæder. På billedfladen er formationer af formen skitseret med blyant på rå lærred. I det efterfølgende farvearbejde kompletteres kompositionen med farvenuancer opnået ved talrige laseringer. Farvepaletten er begrænset og nedtonet. Skulpturen er en abstraktion over formationer af enkelte cykelkædeled – udformet i træ og koloreret fra valgt palet.
Cykelkæden er en ubemærket hverdagsting, men som abstraktion har kæden mange betydningslag – fra det personlige til det globale. Som moderne menneske i en travl hverdag med mange krav om fremdrift og præstation er kæden med udtryk som ”at holde kæden stram”, ”kæden er sprunget”, eller ”ingen kæde er stærkere end det svageste led” ofte anvendt som metaforer for vores væren i tilværelsen. Værket Momentum indbyder på flere niveauer til refleksion over menneskelig eksistens herunder kravet om konstant fremdrift – om at holde momentum.
2022 – Gruppeudstilling – Fragmenter af blåt – Kulturhuset Skanderborg
Med udstillingen “Fragmenter af blåt” ønskede Lotte Kejser, Lotte Neupart og Susanne Beck at sætte fokus på den blå farves væsen – udtrykt i deres forskelligartede værker. De udfordrede den blå farve på både papir og lærred og de bevægede sig fra den transparente sarte blå i akvarellen over de blå toner i akrylen til den helt intense, dybe blå i oliemalingen. Værkerne var (næsten) alle skabt til denne udstilling, og inspirationen var hentet indenfor i Kulturhuset Skanderborg samt i naturen og omgivelserne omkring.






2022 – I Dyb respekt– parafraser over værker af udvalgte kvindelige billedkunstnere – Gruppeudstilling – Birkerød Gl. Præstegård
Susanne Beck bidrager til udstillingen I dyb respekt – parafraser over værker af udvalgte kvindelige billedkunstnere med 16 værker – alle blyant og akryl på rå lærred, 50 x 40 cm. De 16 værker fordeler sig med 4 parafraser over værker af hver af disse 4 kunstnere: Aase Seidler Gernes (1927- 2018), Sophie Taeuber-Arp (1889-1943), Sonia Delaunay (1885-1979) og Else Alfelt (1910-1974).
For hver kunstner har Susanne valgt et motiv, en metode eller et særkende, som hun finder karakteristisk og interessant. De 4 karakteristika har hun tolket ind i eget univers og for hver kunstner skabt 4 værker på rå lærred koloreret med Susannes vanlige farvepalet. Fra Aase S. Gernes portfolio har hun parafraseret over motivet på broderede tehætter, fra Sophie Taeuber-Arps værkproduktion har hun valgt de karakteristiske cirkelelementer fra værket Rytme, fra Sonia Delaunays værkportfolio parafraserer hun over marionetter og dada-hoveder og endelig fra Else Alfelts portfolio har hun fortolket akvarellen Lüneburger Heide.





